miercuri, 31 decembrie 2014

Kafka!

Cum mergeam eu așa, liniștită, într-o zi, mă trage un polițist pe dreapta. Bună ziua! Agent 007, James Bond, actele dumneavoastră, vă rog.
Îi întind, zâmbind cum știu eu mai frumos, actele; nu mă știam cu musca pe căciulă: fusesem atentă la toate semnele, am oprit la Stop, lăsasem o bătrânică sperioasă să se bage în fața mea pentru că părea disperată să intre și ea în rândul lumii... Nu mai încălcasem vreo regulă de aproape un an...
Unde vă grăbiți așa, domnișoară?
Păi mă duc... unde am treabă, fac eu pe misterioasa. Am zis deja că eram nevinovată ca o brândușă, degeaba căuta nod în papură. Puteți să-mi spuneți de ce m-ați oprit? 
Domnișoară, de ce faceți asta? 
Ce, domnule Bond?
De ce vă grăbiți să vă măritați?
Păi mi-a venit și mie vremea, mă ceru omul meu, ce să zic? Că nu?
Vă grăbiți, domnișoară, vă spun eu că știu mai bine. Nu e bun pentru dumneavoastră, e american, americanii sunt idioți.
Eee, n-o avea el chiar cel mai ascuțit simț al umorului și mă ucide încet cu Sorry, Really și Funny-urile lui, dar nu e idiot. 
Ba da, e idiot că așa zic eu, iar dumneavoastră vă măritați cu el pentru viza de America.
Ăăăă, cum să vă zic, eu visez să mă pensionez în sudul Franței, nu în America. Nici măcar în vacanță nu mi-am propus să mă duc acolo.
Păi da, spre sudul Franței via Chicago.
Mă rog, n-am auzit să fie vreo rută spre Marseille cu escală la Chicago.
Faceți pe deșteapta, ca de obicei. Eu zic să vă mai gândiți, poate există alternative, poate puteți face o partidă mai bună.
Așa ca dumneavoastră?
Da, exact așa. Chiar dacă eu sunt puțin ocupat acum; dirijez traficul în viața altei domnișoare, dar mă eliberez imediat, nu trebuie decât să aveți răbdare.
Domnuuu' 007, dumneavoastră m-ați mai oprit în trafic. Ba mi-ați dat avertisment că nu-mi place la grătar, ba mi-ați luat puncte că dau ochii peste cap la glumele proaste ale prietenilor dumneavoastră, apoi iar mi-ați dat avertisment că am îndrăznit să va fac observație că paharul meu e gol de vreo jumătate de oră, apoi iar mi-ați luat puncte că nu voiam nuntă cu popi, ba chiar m-ați lăsat fără carnet că v-am părăsit chiar de ziua dumneavoastră. După ce am descoperit un cercel în baie și niște fire de păr care nu erau ale mele.  
Domnișoară, dumneavoastră credeți ce vedeți sau ce vă spun eu? Am dovezi că nu sunt vinovat pentru cercel și firele de păr...
Domnu' 007, eu cred că ne pierdem vremea. 
Eu cred că sunteți cea mai egoistă și cea mai răsfățată femeie.
Eu cred că sunteți cel mai obtuz bărbat.
Domnișoară, sunt în stare să mut munții, doar să-mi dați motive...
Domnule, lasă munții la locul lor că stau bine în peisaj. 
Domnișoară, nu vă cer decât să vă mai gândiți. Eu voi fi liber într-o zi și vă va părea rău.
Domnule, nu vă eliberați că nu găsiți colivie mai bună.
Poate mâine vă veți răzgândi.
Posibil, mâine e altă zi, dar azi e azi. Nu pun lucrurile pe hold, îmi place să le las să se întâmple, să mă bucur de ele, să învăț din ele dacă e ceva de învățat.
Domnișoară, nu înțelegeți nimic. Sunteți o scorpie și pentru asta am să vă suspend permisul.
Domnule 007, vă urez ca de Revelion să vă lovească dopul de la șampanie direct în frunte!




4 comentarii:

  1. Zani, unde fata găsești tu asa polițai în trafic? Pe mine ma opresc tot serioși d-astia care îmi spun scurt și sacadat ceva paragrafe de lege și fie ne înțelegem, fie nu! În ambele cazuri costa bani. Ai mei! As vrea sa găsesc și eu un nene d-asta de care povestești tu, nu de alta dar nu mai ajunge la dopul de șampanie: îl lovesc eu cu poșetă, ca sa nu-l omoare suspansul pana la dop; sa se întrebe, m-o loovii, nu m-o looviii....:)
    Te îmbrățișez și aștept decizia executiva privind locul de pierzanie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe facebook. Ți-am zis să-ți faci cont, tu batman-batman. :-P

    RăspundețiȘtergere

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...