sâmbătă, 3 ianuarie 2015

Hello, 2015!

Nu știu dacă voi mai avea curând atâta timp și atâta dispoziție pentru scris, mai ales despre lucrurile personale. Peste câteva zile reîncep lucrul. Cu jurăminte pe roșu și promisiuni cu mâna pe inimă că anul acesta o voi lua mai ușor, mă voi organiza mai bine și mă voi mai gândi și la mine, măcar în luna mai.

Ca tot omul, între două felii de cozonac, am cugetat și eu la 2014 și m-am speriat puțin când primul gând a fost la ziua în care am făcut pană, am vărsat cafeaua pe laptop, am uitat tableta pe capota mașinii și am rămas fără telefon. Știu că ar trebui să fiu recunoscătoare că marile mele drame sunt legate de obiecte, așa că m-am tras de păr pasional și m-am obligat să mă gândesc la întâmplările frumoase, interesante și hazlii. Odată obișnuiam să scriu zilnic despre ele, exasperată de faptul că toți în jur se plângeau ce nedreaptă, urâtă și grea e viața.

Părea floare la ureche: păsărelele cântau, fluturii și albinele se sărutau cu mușcatele de pe terasă, cerul era albastru și soarele strălucea de mă orbea, cafeaua avea două degete de spumă iar eu tocmai sărbătorisem 6 ani cu Mr. Right. Asta era dimineața. Seara, mă uitam în oglindă și mă întrebam cine e tipa pe care o vedeam și ce caut eu în viața ei. Atât îmi mai aduc aminte: un zâmbet, același din fiecare zi, dar căruia abia atunci i-am văzut urâțenia și câteva vorbe care au sunat ca un zid care se prăbușește peste mine. "Ea n-a însemnat nimic..."

Am închis acea ușă și încă alte câteva, dar am rămas cu frica de zâmbete; tot nu-mi pot da seama care e real și care e fals. Și am mai rămas cu reticența de a-mi face pe termen lung planuri care să includă pe altcineva în afară de mine. Și cu convingerea că dacă ceva pare prea frumos ca să fie adevărat, atunci nu e adevărat.

A trebuit să mă obișnuiesc cu zgomotul, praful și disconfortul pe care-l creează renovarea propriei vieți și a trebuit să scriu despre asta. În fiecare zi, timp de un an, aici.
Am vrut de nenumărate ori să curăț blogul de acel an, dar mi-a fost teamă că dacă aș uita ce am simțit atunci, un alt zid ar putea oricând să se prăvălească peste mine.

A trecut Crăciunul, a trecut și Revelionul, au rămas casa încă împodobită, ceara scursă pe lumânări, câteva sticle de șampanie și poveștile. Una cu o iubire demonstrată cu pumni și cu picioare în stomac, cu umilințe și certificat medico-legal în ajun de Crăciun. Alta cu o iubire care, de pe o canapea de catifea mov, și-a luat rămas bun în ajunul Noului An, cam la ora la care noi, restul, ne scoteam hainele bune si ne puneam cerceii cu briliante.  Nu le-am trăit eu, dar au anulat frumusețea poveștii mele cu Făt Frumos Venit de Departe, sprijinit cu cotul în sonerie și cu un trandafir roșu în dinți, spunând "Ai ceva de mâncare? Că n-am apucat să stau la masă."

Și mi s-a făcut deodată frig de la propria răceală, lehamite de așteptare și frică de distanța pe care o tot pun între mine și oameni și-am zis DA. Am să exersez din nou introspecția zilnică a gândurilor pozitive; despre unele voi scrie aici, pe altele le voi scrie pe post it-uri colorate și le voi arunca în borcan, până se vor aduna, din nou, 365.

4 comentarii:

  1. Draga zana, eu ma bucur mult ca ai mai scris despre tine, nu ma intelege gresit, ador sa ma uit la lucrurile frumoase pe care le faci dar in acelasi timp imi place si sa trag cu ochiul la cele personale si nu ma simt deloc vinovata, am citit eu ca toti oamenii normali la cap au ceva de voyeur in ei. :-)))) Nu am comentat niciodata si nu stiu de ce m-am gasit acum sa-ti scriu, posibil sa fie corespondentul buzduganului aruncat de zmeu in usa castelului. In martie voi boteza pentru prima oara si sunt foarte emotionata. Neaparat trebuie sa ne faci un trusou de poveste, cum numai tu stii. Te imbratisez, Diana Lupu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, te aștept cu drag să botezăm și, dacă mă prinzi într-o zi bună, îți povestesc muuult mai mult decât scriu aici, cu muuult mai multe picanterii. :-)

      Ștergere
  2. Zani, Zani....pai bine mai, au nu te-am școlit eu? Nu ti-am spus eu ca nu e bine sa te uiți la ce ți se intampla rau în viata asta ca pierzi tot ce se întâmplă bun și ca bunul asta e mai consistent decât raul? Au nu te-am învățat eu ca pentru fiecare om pe care îl pierdem primim la schimb doi, cel puțin, mult mai mișto decât cel pe care l-am pierdut? Nu ti-am povestit niciodată ca Fat Frumos exista doar ca acum nu se mai prezenteaza pe cal alb și în Ferrari rosu? Mai Zani, mai! Trebuie neapărat sa te scot la ceai (ala n-are degete de spuma, e perfect asa, cum curge din ceainic!) sa te mai indoctrinez puțin ca simt un pic de pesimism la Castel și nu e deloc de bine! Sa usuram aripioarele de zâna și sa curățim bagheta caci there is magic everywhere we look! :)
    Și Zani....n-au fost mai decât pumni în fata. Atat. Nu s-a ajuns la picioare în stomac caci m-am prăvălit în pat nu pe jos, ori era greu în poziția aia sa ma lovească (si) cu picioarele în stomac. S-a mulțumit doar sa-mi lovească fata întoarsă spre el, mirata, îndurerată, plansa...iar certificatul de la Medico Legal nu l-am ridicat nici pana în zilele noastre. Îmi amintesc și fără dovezi de noaptea aia, e greu sa o uit nu sa mi-o amintesc :)
    Te pup tare, 2015 o sa fie un an superb! Asa am citit eu ca dacă un an se termina prost musai ala care vine începe (si continua!) grozav!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamna secretara, m-am mai liniștit acum că mi-ai zis că au fost doar pumni în față. :-( Dar tot nu înțeleg cum de nu i-ai scos un ochi măcar. Dar lasă că-mi mai explici tu încă o dată. Și-ți mai explic și eu cum e cu instinctul de apărare, care, de regulă, se activează înainte ca pumnul să te atingă. Iar cafeaua îmi mai place încă, dar acum șampania mă inspiră să scriu poezii. Probabil, de aici urma de pesimism, am cam făcut exces de sărbători :-P Când ne vedem ca să ne sorcovim?

      Ștergere

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...