sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Locație, locație, locație

La naiba! E sâmbătă seara și mă pregătesc de petrecerea lui Liviu, dar simt că nu-mi stă nici părul și nu-mi vine nici rochia dacă nu scriu ACUM că locație NU înseamnă restaurant, salon de nunți, sală de bal/dans/vals.
Nu zic eu, zice DEX. Și m-am săturat, de aproape 10 ani tac și înghit.

LOCÁȚIE, locații, s. f. 1. Închiriere. ♦ Chirie plătită pentru anumite lucruri luate în folosință temporară. ◊ Taxă de locație = taxă care se plătește drept sancțiune în caz de depășire a termenului de încărcare sau de descărcare a vagoanelor de cale ferată sau a autovehiculelor. 2. (Jur.; în sintagma) Contract de locațiune = Contract prin care una dintre părți se obligă să procure și să asigure celeilalte părți folosința unui lucru pentru un timp determinat în schimbul unei sume de bani. 3. Un loc anume, precis determinat. [Var.: locațiúne s. f.] – Din fr. location, lat. locatio, -onis, engl. location.

Așa, ia să văd acum dacă părul îmi stă tot zburlit... 

4 comentarii:

  1. Neata zini, nu te mai supara mai asa, nu trebuia atat deranj, cu DEX si alte asemenea! Era destul sa explici cum e cu "locatia de gestiune" caci daca locatie ar fi insemnat ce cred oamenii ca inseamna....e cam acelasi gen de confuzie care se face intre fortat si fortuit :). Si desi citatul exemplu a fost publicat/ televizat/ explicat/ prezentat de mult mai multe ori inca mai auzi intelectuali subtiri ca au fost - nu-i asa?! - fortuiti sa vina la respectivul eveniment desi ei nu tineau neaparat :)
    Te pup cu drag
    PS - La par zburlit recomand calduros balsam de la Garnier cu masline si rozmarin, sticla e verde fistic si scrie ceva cu Provence pe ea...iti spun, ceva deosebit :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ancuța, alte probleme n-am. Ceva trebuie să nu mă lase să dorm :-)))
    PS Am folosit deja balsamul acela deosebit, mulțumesc pentru pont.

    RăspundețiȘtergere

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...