sâmbătă, 20 decembrie 2014

Dragă Moșule, poți să vii

Despre cât de mult îmi place mie Crăciunul și cât sunt eu de fericită în perioada aceasta am tot scris și-o să mai scriu, mai ales că e primul an când sunt în grafic cu toate cele: listă de cadouri completă, brad brazi împodobiți, stoc de lumânări refăcut, moral bun, teanc de cărți pregătite pentru citit, programare făcută din timp la manichiură și la coafor, cozonaci comandați, frigider plin cu bunătăți de la Lidl. Mai am de tuns Tazul care arată ca un ursuleț polar, dar nu pot să zic că mă deranjează prea tare, ba dimpotrivă. Impune mai mult respect un urs, fie el și pui, decât un bișon tuns chilug, cu un pămătuf în vârful cozii.
Ce nu-mi place la Crăciun e că se taie brazii. Îmi vine să plâng când îi văd zăcând prin piețe sau în parcări de supermarket și îmi ajunge tensiunea brusc la 25 când aud Vreau să miroasă a brad în casă. Băăăi, și ca să-ți miroasă ție o săptămână casa a brad, tai un copac care a avut nevoie de 10 ani ca să crească  înalt și stufos? Nu-ți zic ce ți-aș face cu bradul ăla că sunt o doamnă, zic doar că ți-aș face.
Nu-mi plac nici fotografiile de pe facebook cu copii călare pe porci tăiați. Și nici cele cu cârnați și fleici sfârâind pe grătar. Dar să zicem că sunt subiectivă, vegetariană fiind.
Nu-mi plac nici cărucioarele acelea pline cu vârf în supermarket și mă uit cu mare interes să văd ce provizii își fac oamenii: 3 baxuri de hârtie igienică, tv cu ecran plat, 10 becuri, 20 de baterii AA, 2 m de salam de Sibiu, cd cu colinde.
Nu-mi plac nici cozile de la spălătoriile de la mașini, ai zice că primești amendă de nu sclipește tabla Tanței în soare.
Nu-mi plac istericii care claxonează la semafor. Bine, ăștia sunt isterici tot anul, dar acum nevricalele lor cer palme. Sau măcar un gând bun la adresa mamelor lor.
Nu-mi plac popii care-mi sună la poartă să mă boteze.
Nu-mi place generozitatea de conjunctură.
Nu-mi place zgomotul pocnitorilor.
Nu-mi plac sms-urile cu urări lungi și pompoase care includ obligatoriu mirosul de brad și de cozonac.
Nu-mi plac cei care țin să-ți spună că sărbătorile de Crăciun nu sunt despre cadouri, petreceri și mese aranjate frumos.
Și cel mai puțin îmi plac cei care petrec cu cineva, dar au în gând pe altcineva. Cu mine în frunte.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...