miercuri, 7 martie 2012

Nervi de primăvară


De trei nopți, între orele 23 30 și 2 00, principala mea ocupație este să tușesc. Cu pauze de 1-2 minute, tușesc de cum mă așez în pat, la orizontală; cred că mi-am exasperat vecinii. Bănuiesc că mă aud, și eu îi aud pe ei când fac sex: celui de sus i se lovește ritmic tăblia patului de perete, cel din stânga scoate niște sunete de hipopotam (am văzut eu odată pe Discovery cum fac hipopotamii, de-acolo știu...).
I-am învins fără drept de apel! Ei, vecinii, nu fac sex 3 ore și jumătate, pe când eu aș putea să behăi chiar și mai mult dacă n-aș cădea într-un soi de leșin provocat de oboseală, dureri de mușchi abdominali și disperare că se apropie zorii și eu n-am pus geană pe geană.
M-am surprins chiar punând de fiecare dată mâna la gură, pe cine naiba aș putea să contaminez? Că nici măcar Taz nu mă mai suportă, s-a mutat sub pat încă de la primul meu recital nocturn.
Am fost la farmacie, dați-mi un antitusiv bun că fac crimă de om dacă mai pierd o noapte! Farmacistul mi-a dat ACC, cel mai bun, și mi l-a lăudat vreo 10 minute, pur și simplu nu mă lăsa să ies, eram cu mâna pe clanță, iar el turuia: E tuse seacă? Da. Dar simțiți și-un nod în gât? Nu, mai degrabă usturime. Știți că substanța activă, acetilcisteina, inhibă centrii nervoși fără a deprima centrul respirator... Da, da, știu, am fost acum două vieți medic de țară! Eu dădeam să deschid ușa, el o să observați că, mai întâi, tusea se amplifică... Văleu! Mai rău de atât???
Am luat ACC degeaba. Cum spuneam, tușesc de trei nopți de la 23 30 și până pe la 2 00.
Azi am fost la medic, mi-a dat rețetă pentru ACC, inhibitorul lu' pește prăjit ziua și Paxeladine seara, un alt inhibitor de mare succes după cum se observă: stau pe spate și tușesc.
E doar 00 27, mai am până la 2 00, așa că mi-am zis de ce să nu aberez eu puțin pe blog că și-așa n-am mai scris de câteva zile...
Când mă plictisesc și de urmărit seriale, și de citit Cronică de familie, mă gândesc. Și nu știu cum se face, dar în scurt timp gândurile devin teribil de șturlubatice...
E așa primăvară pe aici, pe la castel, că abia mai pot să o suport!

12 comentarii:

  1. Iulia C.: Iti recomand Coughend, e un sirop din plante, il gasesti de obicei la plafar, aveam aceleasi stari si doar cu acest sirop mi-a trecut.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun, bun! Fac orice, chiar și-un drum la Plafar! :-) Mulțumesc frumos. :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu care credeam ca zanele doar se distreaza si lucreza minunatii. sanatate multa, zana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ha, nu ti-a trecut? Grav. Daca tot nu dormi, mai manufactureaza neste flori d-alea frumoase. Am multumit 5 muieri din sapte. Si una d-aia nemultumita n-a primit "productiile" zanesti :)))))

    RăspundețiȘtergere
  5. @Irina. În ciuda aparențelor, sunt și eu om, draga mea! :-)))) Mulțumesc pentru urări.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Habarnam. Păi eu ce zic? E GRAV! Bun scorul, mă bucur mult! :-))))

    RăspundețiȘtergere
  7. La mine este prima iarna de care am trecut fara sa fiu racita si asta pentru ca mi-am imbunatatit dieta, toata iarna am baut sucuri naturale de mandarine, am mincat mango si ananas...vitamina C sa traiasca! Asta incercam sa spun:)

    however, get well soon!

    RăspundețiȘtergere
  8. Bravo, Inuca, nu știu de ce nu te-ai apucat mai devreme. Mulțumesc pentru grijă. :-)

    RăspundețiȘtergere
  9. Aoleo, cum ti-a zis ca ACC e inhibitor al centrului tusei? n primul rand, e mucolitic, adica fluidizeaza secretia bronsica. Ce va sa insemne ca, in al doilea rand, nu se da in tuse seaca!! Pt tuse seaca, neproductiva, merge codeina, ea fiind inhibitor al centrului tusei. Exista forme OTC, gen Efferalgan, care contin codeina si care sunt de fapt pt dureri (codeina e si analgezic), dar ajuta si in tusea seaca, mai ales daca e insotita de febra (are si paracetamol). Insanatosire grabnica!

    RăspundețiȘtergere
  10. Aoleo, m-ai amețit! :-)))) Mulțumesc pentru informații și grijă. Cu inhibitori sau nu, am scăpat de tusea de la miezul nopții :-)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Medicul care iti urmareste sarcina ce ti-a recomandat? Trebuie sa ai mare grija in perioada asta, nu prea e voie sa iei medicamente...

    RăspundețiȘtergere
  12. Of, Klara, eu sunt doar mătușa, nu mămica. :-))))

    RăspundețiȘtergere

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...