duminică, 19 februarie 2012

Învățăturile Zânei către fiica mărilor, Heidi


Draga mea Heidi,

Azi m-am hotărât să-ți scriu, nu pentru că de câteva luni încoace gura nu-ți mai tace, iarba nu-ți mai place, ci pentru că mi-ești dragă și mă întristez și eu când te văd sau te aud nefericită. Ssst, nu-mi mai pune placa, o știu pe de rost: tu ești fericită, de fapt, doar că te-ai săturat de... și de.... Dar și de..., și de...
Draga mea, e o certitudine că nu există rețetă a fericirii supreme, în ciuda faptului că omenirea are prostul obicei să fie ipocrită, să susțină contrariul și să-și propună ca ținta marii călătorii prin viață să fie extazul. Ca să nu mai menționez faptul că e dovedit științific că o valoare ridicată a IQ-ului este incompatibilă cu noțiunea care începe cu "F", asta neînsemnând neapărat că orice depresiv e genial sau că orice agramat e în nirvana de-a pururea.
Știu că ești în așteptarea Marelui Val și că ți-ai cam pierdut răbdarea așteptându-l. Dar dacă nu ai mai sta așa încordată pe placa ta de surf și-ai da din picioare, te-ai bălăci, te-ai juca cu stropii de apă și cu razele de soare, zău că așteptarea ar fi mai plăcută.
Sigur, dacă m-ai întreba pe mine, ți-aș sugera să nu ignori delfinașii sau căluții de mare care se zbenguie și ei prin apa de sub tine, mângâie-i pe spinare și scarpină-i pe burtică, it's a win win situation. Pe rechinași îi vezi de departe, tratează-i cu reticență, nu prea au simțul umorului.
Și ce dacă nu vezi Valul venind pentru că ești distrasă? Dacă e să vină, te va lovi oricum. Dacă e acel val, te va aduce lin și cuminte la mal și noi toți vom dănțui la nuntă.
Dar eu zic, uitându-ne în jur și evaluând corect piața de valuri, că există o mare probabilitate să nu fie. N-ai să-l recunoști decât după ce îl vei primi în moalele capului: te va rostogoli și te va răsuci, te va face să înghiți nisip, îți va zdreli pielea până la sânge în scoici și colțuri de stâncă și-ți va arunca alge în ochi și-n nări. Și tot la mal vei ajunge.
Și-n timp ce-ți scoți un melc din ureche, vei întreba cu o înțelepciune dobândită brusc Ce mi-o fi trebuit mie surf?
Cu drag,
Zâna

3 comentarii:

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...