luni, 26 septembrie 2011

Ziua 314. AMR 51


Am văzut grozăvia asta pe Facebook azi și m-am întristat. Nu pentru că vreo fâță de la marketingu' lu' Carrefour nu știe că genitivul se formează cu pluralul de la nominativ și încă un i, ci pentru că mi-am adus aminte cum una din cunoștințele mele nu-și explică cum de am eu pretenția că sunt mare scriitoare de blog, dar nici măcar nu știu să scriu corect nicio/niciun.
Draga mea cunoștință, eu m-am gândit să scriu aici ce pretenții am pentru că simt că nu vom mai avea ocazia să conversăm și să ți le spun personal.
Bineînțeles că mi-ar fi mai ușor să-ți dau linkuri ca să te informezi singură, dar sunt sigură că nu le vei accesa. Că ți-au fost la îndemână și înainte de asta și totuși nu știi că Gramatica Academiei
a revenit la grafia de dinainte de 1953 în cazul tuturor formelor pronumelui negativ compus și ale adjectivului pronominal corespunzător. Deci dacă vrei să treci examenul de clasa a IV a, vei scrie niciunul, niciuna, respectiv niciun, nicio.
Bagă de seamă că trebuie să faci distincția între niciun adjectiv pronominal (N-are niciun gând de măritiș) și nici un adverb +articol (Nu e un prost și nici un om needucat) sau nici un conjuncție +numeral (Nu am nici un automobil, nici zece).
Ți-aș mai explica, însă simt că deja te-ai pus cu burta pe noul DOOM, ai grijă la colțuri, sunt foarte ascuțite.
Cu drag,
Zâna

PS Albaștri din emailul tău e cu un singur i. Albaștrii scrii doar când își schimbă valoarea gramaticală. Adică atunci când adjectivul devine substantiv. Ca în Albaștrii au jucat mai bine azi.
PPS Orice email începe cu Bună ziua, și se termină cu o semnătură. Altfel s-ar putea să n-am habar cu cine corespondez. Adresa kiki_kikishor@...com nu mă ajută prea mult...
PPS Există niște semne de punctuație de bază- punctul, virgula, semnul exclamării și semnul întrebării. Folosește-le cu încredere, asta te face să pari că ai trecut prin clasele primare.
PPPS Îmi amintești de tipul unde merg de câțiva ani să fac transfer termic de autocolant pe niște pânză: primele 3-4 dăți mă corecta spunându-mi superior că fii din Totdeauna fii cu mine se scrie cu un i.
Adică nu era suficient că era făcut grămadă, mai simțea nevoia să se bată și cu pumnul în piept.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...