luni, 26 septembrie 2011

Ziua 313. AMR 52.

De fapt, mie-mi place să gătesc.
Am descoperit că mi-e drag să folosesc aromele pe care le cumpăr cu sfințenie și le pun în borcănele frumoase, să învârtesc în oalele noi cu lingurile de lemn pe care am pus nasturi de sidef, să toc busuioc proaspăt din jardinieră pe fundul de lemn pe care l-am pictat cu maci săptămâna trecută... Bucătăria de zână e visul oricărei gospodine: aparatură sofisticată, ustensile ingenioase, spațiu. Bașca un paznic feroce care păzește cuptorul din momentul în care ai pus la copt și până sună clopoțelul (și dacă nu-l auzi, ceea ce e puțin probabil, mai latră și el ca apucat de streche, astfel că nu-ți mai rămâne nimic de făcut decât să părăsești canapeaua în care te-ai scufundat și să alergi spre cuptorul în care e capabil să se arunce cu totul dacă nu ești atent)
Îmi place să gătesc, gata, am decis. Dar îmi place să gătesc în anumite condiții:
-să nu se învârtească nimeni pe lângă mine sau printre picioarele mele
-să nu-mi fie deja foame când mă apuc să trebăluiesc
-să nu fie vorba de feluri de mâncare cu carne
-să nu dureze mai mult de o oră, hai, o oră jumate
-să nu fie mai des de 2 ori pe săptămână
-să mi se aprecieze priceperea și efortul în multe cuvinte și cu audiență, dacă e posibil.
Concluzii după trei săptămâni în care am gătit cât în ultimii trei ani:
-niciun bărbat sănătos la cap nu se satură cu ce prepară zâna. În afară de Baby.
-niciun bărbat sănătos la cap nu poate să spună despre bocconcini cu busuioc și roșii cherry că e mâncarea lui favorită. În afară de Baby.
-niciun bărbat sănătos la cap nu stă frumos cu zâna la masă, mestecând frunze de rucola și făcând conversație, în loc să-și ducă farfuria în fața televizorului sau a calculatorului. În afară de Baby.
...
Aceasta nu este o postare despre Baby, ci despre cât de mult îmi place mie să gătesc.








31 de comentarii:

  1. Aham.Poate te mai gandesti si iti dai seama intr-o zi ca de fapt vrei si un bebe :-)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Delicios :))))))
    P.S. Oare am sa primesc si eu macar o bruschetta diseara??? just asking...

    RăspundețiȘtergere
  3. @PISI Am uitat să-ți spun că mai am și fasole cu murături, să meargă cu mustul. :-P. Tu vino, pisi, și vedem noi ce mâncăm...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Baby
    Esti pe tiparul Zanei de acum cativa ani: ea se intreaba cum a putut sa traiasca pana acum fara tine, tu vrei un bebe cu ea s.a.m.d.
    Suna atat de cunoscut si atat de cliseu, cel putin pentru ea...
    Si au trait fericiti pana la ... vreo 5-6 ani, cand el (Zmeul) a plecat sa-si caute fericirea in alta parte. Oare de ce?
    Trezeste-te, Baby, deschide ochii si creierul (nu ala din pantaloni), pentru bebe trebuie altruism, generozitate, disponibilitate, iar Zana se lauda cu egoism si rasfat.
    Sa auzim de bine!
    Sa si semnez, ca Zana stramba din nas la anonimi:
    Laura

    RăspundețiȘtergere
  5. Zani..eu una recunosc....daca vin peste tine, ma astept sa infulec niste carbonara....ca eu mi-s fata altruista si -l las pe Baby sa rumege boschetii din balconul tau..:))).

    RăspundețiȘtergere
  6. @Dan Andrei. Într-adevăr, am zis că-mi onorează pereții castelului dacă le atârn. :-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ntttt....Zani nu stramba din nas la anonimi...stramba din nas la bipezii care se folosesc de fel de fel de comicarii ca sa isi verse frustrarile sexuale , intelectuale si de orice alta natura....oricum faptul ca anonimii isi asuma identitati feminine....well...nu-s ce sa zic....care sa fie leacul...poate un bilet numai dus pt Amsterdam ? :).

    Cat despre plecarea Zmeului, nu ne bagam....cum nu ne bagam nici in pantalonii lui baby....neinvitati....insa omul poate nu a plecat sa isi caute fericirea....poate a plecat in interes de afaceri...poate a fost concediat...

    RăspundețiȘtergere
  8. @Laura? Zău că nu știu vreo Laură care să-mi cunoască viața amoroasă din ultimii 5-6 ani...Și nicidecum una care să-și permită să-i dea sfaturi binevoitoare lui Baby. O luăm de la capăt cu joaca de-a actoria? :-)))

    RăspundețiȘtergere
  9. @Samy. Mă cam exploatați de când am trâmbițat că îmi place să gătesc. Ia că intru eu în grevă...:-)
    PS Nu puteai să nu-l articulezi...ăăă, asta, să o articulezi pe "laura", nu? :-) Vezi de ce te iubesc eu pe tine?

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce-mi place cand se infierbanta Vrajitoarea Samantha, e mai rea ca un pitbull.:)
    Zani, laurele astea nu te suporta fericita si iubita, atata tot. Eu tot nu inteleg de ce le acorzi atentie si le publici comentariile...Iar eu comentez ca anonim pentru ca niciodata nu stiu cum sa fac sa-mi apara numele :)))) Dana.

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu stii ce cred domne....ca baby asta o are mai mare decat zmeul...si de aici tot deranjul :)))...si ma dau anonim ca sunt mai mic

    RăspundețiȘtergere
  12. Laura, doar respectul fata de zana ma opreste sa-ti spun ce sa faci cu sfatul tau.
    Samantha si Dana, va multumesc ca aveti grija de baby in lipsa mea, dau o sampanie pentru asta.
    Anonim, este evident!Si sunt si mai tanar:-)
    Baby, hai sa facem un copil in seara asta!:-))))

    RăspundețiȘtergere
  13. @Zana - mai gandeste-te cu pivire la existenta mea in viata ta.
    Si invata-l pa Baby cum se lucreaza cu tastatura computerului: dupa semn de punctuatie urmeaza spatiu intotdeauna.
    @Baby cel plin de respect - mai vorbim peste catva timp... Si vezi ca nu stii sa faci diferenta intre atentionare si sfat: e de inteles, mai ales acum, ca esti proaspat indragostit si gandesti mai putin cu creierul :) (lucru de altfel explicabil, asta se petrece aproape tot timpul la inceputul unei relatii)
    Kisses to all of you!
    Ah, ce-mi place cand asta mica scoate ghearele si confirma!
    Laura

    RăspundețiȘtergere
  14. @Laura. Nu știu de unde să te iau...Hai să bem o cafea împreună ca să mă conving că ai sau ai avut vreun rol în viața mea. Și ca să înțeleg de ce ții morțiș să-l atenționezi pe Baby în ceea ce mă privește. Te-am înșelat sau te-am părăsit într-o altă viață? Ți-am furat iubitul/soțul? Te-am sedus și te-am abandonat? Am uitat să-ți înapoiez vreo carte? Ce te apasă pe suflet de dai buzna în castel și vrei neapărat să îi mâzgălești pereții roz?
    @Baby. Nu mă mai respecta atâta! :-)))) Ai cuvântul.

    RăspundețiȘtergere
  15. @Zana. :-)))))))) Sau nu i-ai dat din sandvișul tau cand erati mici.
    @ Laura. zana asta mica, cu gheare, egoista si rasfatata ma face mai fericit decat tin eu minte ca am fost vreodata. Lasa-ne pe noi asa cum ne-ai gasit si du-te sa claxonezi si sa ambalezi motorul pe alta sosea...

    RăspundețiȘtergere
  16. @Laura. Daca stii asa de multe, inseamna ca stii si ca zmeul de care pomenesti tu a plecat si s-a intors tot unde i-a fost mai bine. S-o fi intors pentru ca era zana egoista si rasfatata???
    PS O cunosc pe zana de-o viata, am fost la nunta ei, la petrecerile ei, am dormit cu ea si am baut zeci de cafele impreuna. Pe tine nu te-am vazut pe-acolo si nici n-am auzit sa se vorbeasca despre tine. Si nu-mi vin decat doua motive in minte: ori esti inexistenta, ori nu prezinti interes.
    @Zana. Excelenta alegere, draga mea! De data asta ai fost inspirata. Pup zana. R.

    RăspundețiȘtergere
  17. Girls, girls, stop the fight! Morții cu morții, viii cu viii. Haideți să o lăsăm pe Laura să facă spume și clăbuci, hai să-l lăsăm și pe zmeu să se odihnească în pace, ați uitat că treaba noastră e să ne simtem bine? :-)))

    RăspundețiȘtergere
  18. Dar de ce sa le strici toata distractia fetelor?:)))

    RăspundețiȘtergere
  19. aaa, de fapt vroiam sa spun ca mancarea arata demential. Baby you win the lottery!

    RăspundețiȘtergere
  20. Baby...putem schimba sticla de sampanie cu una de vodka?....just wondering :)

    RăspundețiȘtergere
  21. @Youngman. Tinere, ce-ți mai place când se păruiesc fetele între ele. Să nu mai spui la nimeni, și mie-mi place, dar trebuie să păstrez niște aparențe...:-)))) Și mulțumesc pentru compliment. Știu că era pentru baby dar mă avantajează pe mine până una-alta.

    RăspundețiȘtergere
  22. On Sep 28, 2011, at 3:01 PM, Laura Balaura wrote:

    Iubita,
    nu am reusit sa postez pe blog acest raspuns si nu am timp sa stau sa-mi dau seama ce nu merge
    ma bazez pe tine sa-l pui acolo, probabil ca e ceva tehnic la mijloc :)

    merci,
    L.

    Wow, wow, wow!
    Se pare ca “spume si clabuci”s-au facut mai multe pe la voi decat la mine, dupa reactiile pe care le aveti.
    E clar ca s-au atins ceva puncte sensibile, nu? Si eu, care de la “patuzopt”…in fine, si eu care am pus aici doar o remarca, si aia venita tot din lectura blogului Mariei, care scria la un moment dat despre copii, copiii prietenilor, motive pentru care nu vrea copii.
    @Zana – merci de invitatie, o sa vin neaparat, imediat cum am ceva timp; o sa ne amuzam, desigur. Pe de alta parte, daca citesti printre randuri la inceputul primului meu mesaj, o sa vezi ca de fapt pe tine te avertizez ca esti intr-un tipar, ca lucrurile par sa se repete si ca un asemenea debut de relatie ai mai avut.
    Ar fi fost la fel de posibil sa fiu un bun psiholog, cu ceva experienta profesionala si personala, care vrea doar sa starneasca. Ori poate cineva care il cunoaste pe Baby (daca zici ca nu este posibil, te anunt ca mijloacele tehnice si logistice prin care poti afla informatii despre o persoana sunt la liber pe piata si nici nu costa o avere)… Care Baby are si el sanse sa fie intr-un tipar, caci apelativul “baby” este, de obicei, folosit pentru toate femeile care trec prin viata unui barbat (sau macar pentru cele importante); iar dorinta de a avea copii este un impuls de moment, care vine atunci cand ai o anumita varsta si cand ti se pare ca ai gasit persoana potrivita sau, cel putin, diferita. Timpul decide de obicei daca dorinta se mentine, daca este o dorinta reala sau este vazuta ca o solutie de uniune a cuplului.
    @Baby – daca zici ca Zana, adica o persoana, adica ceva exterior tie, te face fericit, este posibil sa ai o problema, my man... Teorie fericirii zice, din contra, ca fericiti ne face ceea ce simtim, gandim, vedem, traim, adica ceea ce avem (daca avem) in interior si nu lucruri exterioare. Da’ asta e doar teorie, sunt sigura ca macar o faci pe Zana sa se simta bine cand citeste ce scrii. Atentia insa la limba romana si la punctuatie, cum ziceam. Si asta chiar e un sfat: te sfatuiesc sa incerci sa scrii cat poti de corect, caci Maria isi face o anumita impresie despre persoanele care fac greseli, fie ele si minuscule.
    Cat priveste invitatia sa sofez pe alta sosea, atata vreme cat e un blog deschis, my man, n-ai ce sa faci. Fata o sa citeasca oricum ce scriu, chiar daca nu o sa publice. Si o sa-ti arate si tie, of course.
    @R. – eu nu am fost la nunta Zanei (brrrr!, nuntile de provincie nu pea ma atrag, iar pe vremea aia nici macar nu o cunosteam), nici nu am baut cafele, caci pe vremea aia nu bea(m) cafea si pun pe seama uitarii faptul ca acum nu mai stie cine sunt. De apreciat prietenia pe care nu pierzi ocazia sa o arati, ca si umorul.
    @ Samantha – nu comentez, ai lipsuri mari la gramatica si ortografia limbii romane.

    Sa ne simtim bine, igitur!
    Merci pentru o dimineata amuzanta!
    L.

    RăspundețiȘtergere
  23. Io zic ca Laura si astilalti ca ea sunt ne...iubiti, ca sa zic asa.Pai si la baby te-ai gasit si tu sa te dai, nu vezi ca i s-au aprins calcaiele dupa zana noastra?
    PS Nici la mine sa nu te dai ca mi-s cu nevasta si copil acasa. Si nici macar nu-mi plac istericele...

    RăspundețiȘtergere
  24. "Ar fi fost la fel de posibil sa fiu un bun psiholog, ".....later edit...""Ar fi fost la fel de posibil sa fiu un bun pacient pentru orice psihiatru"..:))). Draga fetitza...sau fetitzule...obsesia ta pentru zana devine ingrijoratoare....Cat despre lipsurile mele....eu zic sa recitesti cu atentie randurile tale pline de ineptii si teorii sobolanesti, care transpira invidie si gelozie bolnavicioasa...s-ar putea sa ai cateva surprize...

    RăspundețiȘtergere
  25. Sufletel ia treci la colt langa mine pe coji de nuci...mama ta de agramat :))))

    RăspundețiȘtergere
  26. @Laura. "pun pe seama uitarii faptul ca acum nu mai stie cine sunt." Nici nu e de mirare ca daca te-a cunoscut vreodata te-a dat uitarii...cu asa prieteni, cine mai are nevoie de dusmani?! :-)

    RăspundețiȘtergere
  27. @Laura."brrrr!, nuntile de provincie nu pea ma atrag" O sa ne maritam toate la Bucuresti,Laura. Antipatica mai esti...:-(

    RăspundețiȘtergere

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...