miercuri, 7 decembrie 2011

Ziua 365. AMR 0.

Cât de îndepărtată mi se părea ziua aceasta atunci când m-am apucat de scris, cât de mult îmi doream la un moment dat să se grăbească și să vină naibii mai repede și cât de mirată sunt azi că a sosit, de parcă nu eu am fost cea care a numărat zilele una câte una.

Sigur că voi mai scrie, prea mi-a intrat în rutină ca să mă opresc brusc să vă las să priviți în fiecare zi pe gaura cheii. Întrebarea mea constantă în tot acest timp a fost de ce accesați blogul și-l citiți, la urma urmei nu trăiesc extravagant sau periculos, nu fac dezvăluiri picante, nu scriu chiar tot ce-mi trece prin cap și tot ce mi se petrece prin suflet.
Și voi ați fost răciți și v-ați bucurat măcar un pic că va trebui să stați în pat și să vă uitați la seriale pe net. Și voi vă iubiți animăluțul din casă și vi se pare că e cel mai frumos, cel mai caraghios și cel mai cuminte. Și voi ieșiți sâmbătă seara și a doua zi aveți capul cât o baniță. Și voi ați simțit cum cade cerul când omul cu care împărțiți viața v-a înșelat, mințit sau umilit. Și voi aveți prieteni care v-au dezamăgit. Și voi aveți un serviciu, o casă și niște planuri de viitor. Și voi aveți orgolii de potolit după ce au fost zgândărite. Și voi aveți promisiuni de ținut și visuri de împlinit.

Sau poate tocmai acesta să fie răspunsul, citiți despre mine ca și cum ați citi despre voi și nici măcar nu-mi dau seama dacă asta e de bine sau de rău, un psiholog ar putea să ne edifice.
Unii dintre voi citesc și se regăsesc cu satisfacție, alții se caută cu obstinație și se tem de orice frază mai ambiguă. De câteva ori am scris pentru doar două perechi de ochi având certitudinea că andrisantul primește exact mesajul ce-l aveam de transmis. Pot să-mi imaginez că nu e reconfortant să fii subiect și obiect de dispreț public sau luat la țintă cu ... ceva ce nu e nici pe departe ciocolată belgiană. Tu te scuturi pe haine, eu pe mâini, tu speri să nu citească prea multă lume, eu sunt mulțumită că ți-a fost rușine de tine măcar 3 minute.

Tot ce a contat în tot acest an se află aici, aproape fiecare gând, fiecare moment de panică, fiecare bucurie. Cele mai multe sunt neprețuite, nici măcar nu aș fi avut nevoie să le scriu negru pe alb ca să-mi amintesc de ele.

Taz, Sis, Ralu, Gena și Bogdan, Nicol, Ramona, Ina, Ioana, Lu și Liviu, Cătălin, Camelia & Co, Mădălina, Călin, Iulia, Oana, Lucian, Mihaela, Irina, Raluca și Mihai, Andrada, Florența și Costi, Suflețel, Alex, Marina, Flori și Ovi, Roxana, Simo, Baby, Simona, Ionuț, Alina, Mike. Pentru voi sunt doar niște nume, pentru mine sunt cei care îmi fac fiecare zi atât de specială încât să merite să scriu despre ea. Balastul, cei care n-au primit viză de ședere la castel, a fost aruncat peste bord; sunt lucruri, oameni și întâmplări despre care vorbesc la trecut deja sau nu mai vorbesc deloc.

Dragii zânei, s-a închis taraba, îmi pun desuurile înapoi în sertar. Ne-am cunoscut la o cafea, ne despărțim tot la una, fără zahăr și cu multă spumă de lapte. De Moș Nicolae am găsit în botine exact ce îmi doream mai mult: pace și liniște. Cei care mă plac să ridice mâna, cei care nu, ar face bine să-și ridice standardele.

38 de comentarii:

  1. Sa iti fie bine, zana buna rau!
    Sunt fericita ca te-am cunoscut! Imbratisez! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc frumos pentru urare, asemenea și ție! Sunt atât de bleagă când mă simt copleșită, abia îmi găsesc cuvintele. Și tocmai ce am terminat de turuit textul de mai sus, ai zice că am ceva antrenament. Mulțumesc încă o dată pentru aprecieri și vorbe bune. Într-o zi ne vom îmbrățișa și în realitate, nu? :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Jos palaria, zana! FYI, eu te citesc pentru ca imi vine pe email si eu imi citesc toate emailurile. :-P Mai citesc si pentru ca spui lucrurilor pe nume si de cateva ori m-ai ajutat sa o inteleg mai bine pe nevasta-mea: o pereche noua de pantofi noua e mai importanta decat trusa cu 35 de surubelnite pe care am vazut-o eu la Praktiker.

    RăspundețiȘtergere
  4. Fara doar si poate! Doar am stabilit pentru ianuarie! Abia astept. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. :-)))))) Suflețel, mulțumesc că mă placi. O pereche nouă de pantofi e mai importantă decât orice altceva, cine are nevoie de 35 de surubelnițe într-o casă? Salutări Adinei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu am ajuns pe blogul tau cautand fluturi din pene dar m-am abonat pentru ca mi-a placut ce am descoperit: o persoana talentata care scrie bine si face niste lucruri exceptionale, cu o personalitate mai mult decat agreabila pe care mi-as dori-o si eu ca prietena si as pretui-o pe masura.Zana, big like pentru tot ce faci!
    Felicia

    RăspundețiȘtergere
  7. Adica tu chiar n-o sa mai scrii? Niciodata? Despre nimic? I refuse to believe that!

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu cu ce ma mai delectez dimineata la cafea? La asta nu te-ai gandit? :D Sa fii fericita, e tot ce conteaza.

    RăspundețiȘtergere
  9. Felicitari! Sunt foarte mandra de tine si am nenumarate motive sa cred ca esti foarte talentata, un om bun cu un suflet maaare. Esti detinatoarea celui mai frumos catel din lume, unui business care iti umple sufletul de culoare. Iti traiesti viata foarte liber si ar trebui sa invatam din acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  10. Hai ma zani, ma indispui! O zici de parca pleci pe lumea cealalta. Anyway eu te iubesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ete fleosc.

    (cand te vezi cu Viviana sa-mi ziceti si mie, ca vin si eu. Nu de alta, dar o sa fim doua contra 1 - ca noi deja ne cunoastem face to face, eu si Viviana. Buahahahhaa - zise vrajitoarea la auzul spuselor zânei).

    Deeeeci, ce e cu nonsensul asta? Nu inteleg, cred ca sunt putin obosita. Ce taraba inchidem?

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu vreau sa mai scrii. Punct. De un an te citesc in fiecare seara. Esti in activitatile mele zilnice. Ar fi culmea sa dispara "cititul de Zana". Pai, facem altceva, imi scrii cate un e-mail in fiecare zi. Ha,ha. Pup dulce si sper sa te razgandesti si sa scrii mai des.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Felicia. M-am îmbujorat toată, mulțumesc frumos!:-)

    RăspundețiȘtergere
  14. @Ioana. Ba da, am să mai scriu, dar nu în fiecare zi.

    RăspundețiȘtergere
  15. @Simona. La cafea pui și tu un biscuite ca tot omu', n-ai nevoie de spectacol de circ. ;-)

    RăspundețiȘtergere
  16. @Roxana. Eu zic că ar trebui să te măriți cu mine, nu cu băiatu' cela care tocmai te-a cerut. :-) Mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  17. @Anonim. Plec într-o lume mai bună, da... :-P

    RăspundețiȘtergere
  18. @Andrada. E vorba de taraba cu lenjerie scoasă la vedere: gata cu spusul din casă, gata cu confidențele, gata cu plânsul în văzul lumii. Deci cu Viviana mă văd în ianuarie. Deci te anunțăm și pe tine. Deci iupiiiiiii!:-)

    RăspundețiȘtergere
  19. @Habarnam. Nici să nu îndrăznești! După ce ai tăcut mâlc atâta timp, vii cu pretenții să scriu mai des? Cam cât ar fi suficient pentru tine? De două ori pe zi merge? :-)
    PS Nu ne-am mai văzut de astă vară, tu știi???

    RăspundețiȘtergere
  20. Toate panzele sus, Mariuca mea draga! Ca doar abia m-am obisnut ca, seara - inainte de a-mi verifica emailurile, si inaintea stirilor din ziare (si uneori chiar in timp ce zic "Honey, could you please put Vani to bed? I have an important email to write!?!")- sa deschid repede "Jurnalul" sa vad ca naiba a mai facut verisoarea mea desteapta! te pupacim toti: MAPI si Vanessa (adica Mami si Papi - asa ne striga pe amandoi cand nu-i raspundem din prima)

    RăspundețiȘtergere
  21. @Simo. :-)))))) Verișoarei tale deștepte îi e așa dor de voi! Mapi?!? Mor de râs!:-)))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  22. Hei, nu sunt pretentioasa, macar o data pe zi.:) Putinul e noul mult.
    P.S. A fost vara? Cand? Am trait anul asta? Cred ca glumesti.:) Ne vedem la un vin fiert cat de curand. S-ar putea sa te surprinda telefonul meu:)

    RăspundețiȘtergere
  23. @Habarnam. Ah, surprinde-mă! De-ai ști ce nesurprinsă sunt!:-))))

    RăspundețiȘtergere
  24. Tu ne zici mereu sa nu te luam in serios, iata a venit momentul sa te ascultam: eu nu te iau in serios si maine astept postarea corespunzatoare. :-)

    RăspundețiȘtergere
  25. Sunt onorat sa ma aflu pe lista ta speciala, doamna. Un sfarsit presupune si un inceput deci trebuie sa sarbatorim. Si-n plus nu am terminat lectia despre vinurile australiene.

    RăspundețiȘtergere
  26. @Anamaria.:-))) Uite cum se intorc propriile-mi vorbe impotriva. De fapt, maine chiar voi scrie, am lucruri importante de comunicat. <3<3<3

    RăspundețiȘtergere
  27. @Anonim. Cunoscându-ți apetența pentru discreție, eu sunt cea onorată de comentariul tău.:-) De acord să sărbătorim, dar, domnul meu, putem să sărim peste lecție? S-ar putea să îți placă...:-)

    RăspundețiȘtergere
  28. Doamna mea, flirtezi in vazul lumii cu un anonim?

    RăspundețiȘtergere
  29. @Anonim. Atunci sună-mă ca să nu mă creadă lumea o ușuratică. :-))))

    RăspundețiȘtergere
  30. Vezi ca lume te iubeste! Sunt super mandra de tine si in cazul in care imi schimb gusturile te tin minte :))))
    P.S. Cafeaua de dimineata nu mai are acelas gust fara postarile zanei, deci.... vrei sa ne dezechilibrezi emotional?

    RăspundețiȘtergere
  31. zaaanoooo daca nu mai scri ma las si eu de meserie! gata!te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
  32. @Vorbăreața. Nu, nu te lăsa că nici eu nu mă las. Doar că nu mai dau din casă în fiecare zi. Bine că mi-ai scris că am umblat la setările blogului și nu știu ce i-am făcut de am șters tot din blogroll...:-)

    RăspundețiȘtergere
  33. Zana mea draga, nu mai fi asa increzuta cand conduci, intoarce capul cand te claxoneaza un isteric cale de doua semafoare.:-D

    RăspundețiȘtergere
  34. @Anonim. Hahahaha, chiar te-am făcut isteric și te-am bombănit.
    PS Și totuși cine ești? :-))))))

    RăspundețiȘtergere
  35. Cum sa-ti spun asa ceva? Vrei sa stie toata lumea ca sunt isteric in trafic? :-D

    RăspundețiȘtergere
  36. Mereu am fost curioasa ce avea sa se intample in ziua O.
    Pe undeva am intuit, ca avea sa vina linistea. Un an aseaza lucruri multe in fagas.
    Da' parca s-au terminat zilele la tine si au inceput la mine...
    Eu n-am atata putere sa scriu zilnic, mai ales despre saptamana trecuta n-as putea sa scriu decat cu sange.
    Ce bine ca Pamantul se invarte! lucrurile se amesteca si se misca, zi dupa zi, nimic nu mai ramane cum a fost.
    De ce te-am citit?
    Imi plac blogurile unde oamenii au curaj sa scrie despre ei insisi...dar, ceea ce apare pe blog este ceea ce putem vedea dintr-o incapere a carei usi este deschisa drept un deget.
    :) Nu cred ca se pacaleste cineva ca tu esti numai cat ai asternut pe blog. Esti cam prost daca crezi asta.
    Iar ceea ce s-a vazut din tine este exact cat ai vrut tu sa lasi sa se vada.
    Sa ai urmataorele 365 de zile, exact cum le vreau pe ale mele pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
  37. @Cleo. Ești tare înțeleaptă și de aceea îmi place așa de mult de tine. :-)

    RăspundețiȘtergere

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...