miercuri, 14 decembrie 2011

In attn. Moș Crăciun


Dragă Moș Crăciun,

Știu că alții ți-au scris deja și sper să nu fie prea târziu ca să mai iei în calcul și scrisoarea mea; ai putea să ții cont, de exemplu, că e ceva vreme de când nu ți-am mai scris și nu ți-am mai cerut una-alta, așa că fă bine și citește cu atenție fiecare rând, nu care cumva să-mi aduci și anul acesta tot ce crezi tu de cuviință și nicidecum ce îmi doresc eu.
Deci în primul și-n primul rând, ai mare grijă la sănătatea alor mei că ai cam flușturit-o anul ăsta, am făcut poteci prin clinici și spitale. Ca să nu mai zic că eu însămi am răcit de două ori!
În al doilea rând, înțeleg că vrei să-mi valorific creativitatea, dar lasă-mă să-mi trag și eu sufletul din când în când; l-o înnobila ea, munca, pe om, dar nu țin morțiș să capăt blazon și titlu.
În al treilea rând, când crezi tu că e cazul să-mi mai trimiți câte un Făt-Frumos să-mi facă niscai curte, asigură-te că nu-mi sapă răzoarele vreun adrenaline junkie (oricât ai zice tu că aduce culoare în viața mea, ține minte că nu voi renunța niciodată la pantofii mei cu toc ca să fac hiking, și nici nu mă voi înfofoli în combinezon de fâș ca să mă dau cu placa pe la 4000 de metri. Repetă după mine: cravată, cămașă băgată în pantaloni, duș zilnic, zzzz vesel sună aparatul de ras, lectură, nu tv, vin, nu bere). Și bagă la cap că nici exemplarul cu nefericirea asumată și pretenții de exclusivitate nu corespunde fișei postului, chiar dacă posedă 190 de centimetri de piele fină și 90 de kilograme de musculatură perfectă. A, și să nu uiți de Taz; nu mai am nervi să-i explic unui orășean că bișonii stau în casă (eventual, pe pernă, în vârful patului), nu afară, într-un cotecior.
În al patrulea rând, să nu-ți treacă prin cap să mai vii la mine sub brad cu vreun diamant că e vai de burta aia a ta mare și rotundă! Te anunț eu când pietrele astea strălucitoare vor însemna pentru mine altceva decât ipocrizie și minciună.
În al cincilea rând, vezi că ai scurtat de tot zilele, parcă trebuiau să aibă 24 de ore. Corolar, parcă nici vara nu mai e așa de lungă cum era odată...
În al șaselea rând, ai putea să nu-mi mai scoți în cale cazuri sociale ca amicele care se declară mature și sigure pe ele doar până când trebuie să probeze declarațiile. Că nu mai vreau să văd cum le tremură picioarele și se simt amenințate în prezența unor femei mai frumoase sau mai amuzante decât ele. Și nici din cele posesive nu-mi mai trimite, vreau să pot să respir și să-mi petrec timpul cu cine doresc, fără să mă aștept apoi la scene de gelozie. Și îți interzic cu desăvârșire să mă mai pricopsești cu psihopate care-mi zâmbesc și-mi vorbesc frumos în timp ce mă înjură copios sub false identități. Dă și tu un pic din mustăți și fă să se întâmple să mă intersectez nu cu dănuțe și cristine, ci cu mai multe raluci, gene, nicoluri sau irine, știu că poți!
Cam atât, nu cred că-ți cer așa mult ținând cont că am mai făcut și fapte bune pe alocuri: am donat bani pentru însănătoșirea lui Bibi și a altora, am contribuit la educația unui copil, am dăruit cărți, am plantat copăcei, am adoptat un cățel și am susținut campaniile de promovare a științei. În plus, nu m-am uitat decât rar la televizor, am mâncat sănătos, am terminat tot ce-am început, am folosit prezervativ, am iubit, am râs, am iertat, am dansat, am dat șanse, am cântat, am admis că am greșit, am acordat încredere, am dăruit tot atât cât am primit, am visat, am plănuit, am trăit.
Ne vedem pe 24, la miezul nopții! Las ușa deschisă, nu te mai chinui să te strecori prin spații înguste, ai și tu o vârstă și nici gabaritul nu-ți permite, asta e: bloc mic, horn pe măsură...
Cu drag,
Zâna

11 comentarii:

  1. Hai ca mi-a placut! Ia sa ii scriu si eu ceva doar doar se indura si de mine:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Vorbind de ipocrizie, sa stii ca oricand ai optiunea de a returna cadourile care nu-ti plac ceea ce reprezinta. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumooooos !!! Pot sa fiu in noul an prietena ta si a lui Taz ??? Te rooooog :)
    Sarbatori fericite si fie ca toate dorintele noastre sa se implineasca :*

    RăspundețiȘtergere
  4. @Vorbăreața. Așa, așa! Să stăm cu gura pe Moș Crăciun, prea face numai ce vrea el... :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Anonim. Tehnic vorbind, e imposibil: nu pot returna oamenii, nu pot da timpul înapoi, nu îmi pot întineri familia. Cât despre ipocrizie, ce sens are să schimb un diamant cu altul? E frumos, lucește în lumină de-ți ia ochii, dar e rece ca gheața și... de piatră. :-P

    RăspundețiȘtergere
  6. @Pixxie. Ești mai mult decât binevenită la castel, și eu, și Taz ne bucurăm de prieteni noi. Mulțumesc pentru urări, asemenea și ție. And thanks for sharing ;-), am ce citi în we...:-))))

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Zana,
    Am ras cu pofta la citirea acestei scrisorici, ba chiar rad in continuare. :D
    Apreciez sinceritatea si sunt convinsa ca pe langa Mosu' si tu ai sa faci niste magii pe ici, pe colo... Unde o sa ti se ceara. ;-)
    Te imbratisez tare!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Viv. Să-ți fie de bine! :-) Doar mă știi: e ca mine sau deloc. Să ai o zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
  9. Esti ceva de speriat!:)))))) Cred ca Santa inca isi mai aduna dintii de pe jos...

    RăspundețiȘtergere
  10. OMG scumpetea asta e Taz? Ce mutrita de copilas are! Puiul mic!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ha,ha, ai racit de doua ori? Stai sa-ti fac o lista cu de cate ori se poate raci intr-un an si cate din ele chiar intr-o vara, fir-ar, ca nici io n-avem idee. In rest imi place lista ta(de-am invatat-o pe de rost), cu mentiunea ca diamantele alea pot veni oricand si la orice ora si daca s-ar sterge ianuarie din calendar, sa pot merge la ski direct in februarie, as fi de-a dreptul fericita :))) Dar na, e lista ta, nu a mea.:))
    Pupici si mi-e un dor de voi, ca am inceput sa va visez noaptea. Un pupic si lui Taz pe nasuc, ca-i sta bine in echipament de spiridus.

    RăspundețiȘtergere

Facerea de bine, futere de mamă

E acea perioadă din an când toți vrem să fim mai buni, duduie online-ul de campanii umanitare și strângeri de fonduri pentru cauze care mai ...